עירניים? מנכ״ל סטארבקס החדש מקפיץ את המניה ב-20 מיליארד דולר

וזה בדיוק הזמן לבדוק: כמה אתם משקיעים בקפה שלכם?

אייקון שעון 3 דק׳ קריאה

רבות כתבנו על אירועים שעשויים (או עלולים) לגרום לתנודות משמעותיות בשוק ההון, אבל ההודעה על החלפת המנכ״ל היוצא של סטארבקס, לקסמן נארסימהאן, במנכ״ל האהוב, הסוחף והמוצלח של צ׳יפוטלה, בריאן ניקול, היא סערה בכוס קפה שאנחנו חייבים לדבר עליה.

עם ההכרזה על כניסתו לתפקיד, עלתה מניית סטארבאקס ב-24%, הזינוק היומי החד ביותר בתולדותיה, ושוויה גדל בכ-20 מיליארד דולר. במקביל, מניית צ׳יפוטלה צנחה עד 14%, מה שמצביע על מנכ״ל מיוחד שעל כתפיו מונחות תקוות גדולות בתעשיית הקפה המדשדשת בשנים האחרונות.

לעיתים רחוקות, החלפת מנכ״לים מעוררת עניין רב עוצמה ושינויים מהותיים בשוק ההון. מנכ״לים ומנכ״ליות מהסוג הזה הם הרבה מעבר לאנשי מקצוע מובחרים, הם מתאפיינים בתכונות מנהיגות ייחודיות, מהלכים פורצי דרך וחדשנות.

נשמע מוכר? בצדק. הנה כמה מנכ״לים ומנכ״ליות אגדיים ששינו את פניהן של חברות הענק שכולנו מכירים:

סטיב ג'ובס (אפל) – בשנת 1997 חזר סטיב ג'ובס לתפקיד המנכ"ל של אפל לאחר שנדחק מהחברה שייסד. עם חזרתו, הוא הוביל מהפכה בחברה, שהשיקה מוצרים כמו ה-iMac, ה-iPod, וה-iPhone, שהפכו אותה לאחת החברות המצליחות ביותר בעולם. המניה של אפל זינקה משמעותית במהלך כהונתו של ג'ובס.

סאטיה נאדלה (מיקרוסופט) – בשנת 2014 מונה סאטיה נאדלה למנכ"ל מיקרוסופט. הוא שינה את כיוון החברה ממיקוד בתוכנות לשימוש ביתי לעבר מחשוב ענן, מה שהוביל את מיקרוסופט לצמיחה מהירה בשווי השוק שלה. תחת הנהגתו, המניה של מיקרוסופט זינקה באופן משמעותי.

מרי בארה (ג'נרל מוטורס) – בשנת 2014 מונתה מרי בארה למנכ"לית ג'נרל מוטורס, והפכה לאשה הראשונה שמובילה יצרנית רכב גדולה. תחת הנהגתה, החברה החלה להתמקד בטכנולוגיות חדשות כמו רכבים חשמליים ואוטונומיים, מה שתרם להתאוששות המניה של ג'נרל מוטורס ולהגדלת שווי השוק שלה.

אילון מאסק (טסלה) – אילון מאסק מונה למנכ"ל טסלה בשנת 2008. למרות שמשקיעים רבים היו ספקניים בנוגע להצלחת החברה, מאסק הצליח להוביל את טסלה להפוך לאחת מחברות הרכב החשמליות המובילות בעולם. תחת הנהגתו, המניה של טסלה זינקה לשיאים חדשים ושווי השוק של החברה גדל בצורה דרמטית.

אז כמה אתם הולכים להשקיע מהיום בקפה שלכם?

בריאן ניקול לא סתם נחשב לאחד המנכ״לים האהובים והמקצועיים ביותר בתחום המסעדנות בארה״ב. כשהצטרף לצ'יפוטלה בשנת 2018, החברה הייתה בעיצומו של משבר בריאותי חמור לאחר מספר התפרצויות של מחלות בעקבות מזון מזוהם, מה שפגע במוניטין שלה ובמכירות. ניקול פעל במהירות לשפר את בטיחות המזון והחזיר את אמון הלקוחות בחברה. הוא יזם קמפיינים חדשים שהדגישו את איכות החומרים והמקורות של צ'יפוטלה, ובכך עזר לשקם את המותג.

ניקול גם קידם את תחום ההזמנות הדיגיטליות והמשלוחים, שהיה עדיין בחיתוליו בצ'יפוטלה כשהצטרף. תחת הנהגתו, החברה פיתחה ושיפרה את פלטפורמת ההזמנות המקוונות והאפליקציה שלה, מה שהביא לגידול משמעותי במכירות הדיגיטליות. הפוקוס הזה היה קריטי במיוחד בתקופת מגפת הקורונה, כאשר מכירות מקוונות הפכו למרכיב מרכזי בפעילות החברה.

ניקול ידוע כמנכ״ל שמאמין בחוויית לקוח והשירות, שפועל רבות להטבת תנאי התעסוקה של עובדיו, והשילוב של אסטרטגיות ממוקדות לקוח, חדשנות דיגיטלית, ושיפור המותג הפכו את בריאן ניקול למנכ"ל מוצלח שהוביל את צ'יפוטלה להתאוששות מהירה ולצמיחה מרשימה בשוק ההון.

אנחנו לא מתיימרים לחזות מה תעשה כניסתו של ניקול למניה של סטארבקס בעתיד. הכניסה הדרמטית והציפיות הגבוהות לא בהכרח מבשרות על הצלחה, ואתם יודעים איך אנחנו אומרים – אם הקפה חם מדי, תזהרו מכווייה בלשון. אבל אין ספק ששווה לשים עין על מותג הקפה האהוב והמנכ״ל הכריזמטי.

לא יודעים מה איתכם, אבל הכתבה הזו עשתה לנו חשק לקורטאדו חזק.

בהצלחה,

החברים מבלינק.

האמור אינו ייעוץ השקעות בהתאם לחוק ייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות התשנ"ה-1995, ושבכל מקרה  לא מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.

השקעה בניירות ערך נתונה לשינויים ותנודות במחירים וכן כרוכה בסיכון אפשרי של אובדן כל או חלק מכספי ההשקעה, והכל בכפוף לגורמי סיכון

 אין לראות במידע המפורט בפוסט  הצעה לרכישה ו/או ביצוע השקעה ו/או ביצוע פעולות בניירות ערך בהתאם להוראות חוק ניירות ערך התשכ"ח –1968 כאשר מחירים, ככל ונקובים, אינם מתייחסים להצעה ספציפית ומהווים דוגמה להמחשה בלבד.