5 סיבות שבזכותן בטוח להשקיע עם בלינק

כל הדרכים לבחון האם אתם משקיעים דרך גוף בטוח ומפוקח

אייקון שעון 3 דק׳ קריאה

תראו, אתם כבר יודעים עלינו שאנחנו מאמינים שהשקעה בשוק ההון צריכה להיות הרגל פשוט עבור כל אחד ואחת מאיתנו. עשינו מהלכים רבים על מנת לפתוח את השוק לכולם, בנינו אפליקציה נוחה לשימוש, הורדנו עמלות ומינימום הפקדה ועוד ועוד.

הכל טוב וירוק, אבל הדבר הכי חשוב לפני כל השקעה, הוא לוודא שהמקום דרכו אנחנו משקיעים הוא בטוח, אמין ומפוקח. הביטחון והשמירה על הכסף שלכם הם ערך עליון אצלנו בבלינק, אבל למה לדבר. בואו נוכיח לכם:

ראשית, בואו נבין את המשמעות של היותנו חבר בורסה מפוקח על ידי הבורסה כמו בתי ההשקעות האחרים (הפניקס בית השקעות, מיטב ו-IBI). כחבר בורסה חלות עלינו דרישות וחובות רגולטוריות מחמירות ואנו נמצאים תחת פיקוח הדוק של הבורסה לניירות ערך ורשות ניירות ערך. מטרת הדרישות הללו היא לשמור ולהגן על הלקוחות שלנו, שהם בעצם אתם – המשקיעים והמשקיעות.

הנה 5 הדרישות הרגולטוריות בהן אנו עומדים:

  1. הפרדת נכסים

לצורך שמירה על כספי המשקיעים אנחנו מחוייבים לבצע הפרדה מלאה בין נכסי הלקוחות לבין נכסי בלינק. המשמעות של זה היא שכל הכספים והנכסים של הלקוחות אינם מוחזקים בחשבונות בלינק, אלא בחשבונות נאמנות לקוחות בבנקים ישראלים או בברוקר דרכו אנחנו עובדים – Interactive Brokers LLC, אחד הברוקרים המובילים בעולם עם הון עצמי של למעלה מ-12 מיליארד דולר.

ההפרדה המוחלטת בין הנכסים של בלינק לבין נכסי הלקוחות שומרת ומגנה על נכסי הלקוחות. ללקוחות שלנו אין כל חשיפה לאיתנות הפיננסית של בלינק ונכסיהם נפרדים ומובטחים במקרה ובלינק נכנסת למצב של חדלות פירעון.

2. כיסוי ביטוחי והון עצמי

חברי הבורסה חייבים להחזיק כיסוי ביטוחי הולם ולהעמיד הון עצמי של מיליוני שקלים התואמים את היקף הפעילות. דרישות אלו מבטיחות שלחבר הבורסה יש את היכולת להתמודד עם סיכונים ולספק מענה מהיר במקרים של כשל פיננסי.

3. ניהול סיכונים ובקרות פנימיות

תקנון הבורסה מחייב את בלינק לערוך ביטוחים ולמנות בקרים אשר תפקידם לבחון באופן שוטף את פעילות החברה. כך בבלינק מכהנים בקר סיכונים, מבקר פנים וקצין ציות.

4. בעלי מניות

הבורסה בחנה את בעלי המניות בבלינק ושינוי בהם מחייב את אישור הבורסה. נכון להיום בעלי המניות המרכזיים בבלינק הם אלעד בנבג'י, שכיהן כמנכ"ל חבר הבורסה של הפניקס בית השקעות (אקסלנס לשעבר) למעלה מעשור, ושלומית ארז ערמון, שכיהנה כמנכ״לית חברת הפינטק Finq וכמשנה למנכ"ל חבר הבורסה של הפניקס בית השקעות, משפחת נוסבאום, הבעלים של תאגיד הבנייה והתשתיות אשטרום, משפחת סנדלר, בעלת השליטה בחברה הציבורית נקסט ויז'ן, ועופר ינאי, הבעלים של נופר – חברה ציבורית לאנרגיה מתחדשת והבעלים של הפועל תל-אביב בכדורסל.

5. שקיפות ואמינות

בלינק מחויבת לפעול בשקיפות מלאה כלפי לקוחותיה. זה כולל גילוי נאות של כל מידע רלוונטי לגבי ההשקעות וניהולן, כך שהלקוחות יכולים לקבל החלטות מושכלות ומבוססות. בלינק, כחבר בורסה, פועלת בהתאם לתקנות אלו ומציעה שקיפות מרבית בכל פעולה פיננסית.

 

אחרי כל זה, אפשר להגיד ששמנו את ערכי הביטחון והשקיפות כנרות יפניים לרגלינו?

וברצינות, מקווים שעכשיו אתם מרגישים בטוחים יותר להשקיע איתנו.

שלכם,

החברים מבלינק.