הפיל שבחדר: בואו נדבר על סיכונים

בואו נדבר על ״לתזמן״ את שוק ההון ומה אנחנו חושבים על זה

אייקון שעון 2 דק׳ קריאה

אתם יודעים איך אומרים; אין רב חובל בלי סיפון, ואין השקעה בלי סיכון. האם המצאנו את המשפט הזה עכשיו רק בשביל להעביר נקודה? בהחלט. והנה, לקחנו את הסיכון שנבריח אתכם עם קלישאה ואתם עדיין פה – שווה לקחת סיכונים, אה?

לצערנו, לא מעט אנשים נמנעים מכניסה להשקעות בגלל האפשרות לאבד מהערך של הכסף שלהם, וזה בהחלט חשש הגיוני. אך יש מספר דברים ששווה לקחת בחשבון לפני שנותנים לפחד לנהל אותנו, שאולי ישנו את יחסכם לסיכון ויניבו לכם ערך רב אם רק תראו אותם אחרת.

בהשקעה, "סיכון" מתייחס בדרך כלל לפוטנציאל של כסף לאבד מערכו או לא לבצע כפי שציפינו. יש לא מעט אירועים שיכולים להשפיע על ערכה של השקעה, למשל מצב מדיני לא צפוי (מלחמה), כשהשוק הכולל חווה ירידות בעקבות משבר עולמי (לדוגמה קורונה), כשהמשקיעים (אתם) זקוקים לכסף נזיל ונאלצים למכור את ההשקעה מתחת לערך הקנייה שלה… בקיצור, הבנתם. 

אז מה נוכל לעשות כדי להקטין את הסיכון או לנסות לנהל אותו?

קודם כל נסו להבין איזה סוג של משקיע אתם? האם אתה מעדיף השקעה סולידית ובטוחה במדד לאורך זמן? אולי את בכלל אוהבת סיכונים ורוצה ״להרגיש״ את השטח כל יום, לסחור ולהשקיע מדי יום ולחכות לרגע הנכון למכור? אחרי שתבינו את זה, נסו לאזן בין סיכון לתשואה על ידי בחירת השקעות המציעות רמת סיכון מקובלת לתשואות הפוטנציאליות. 

דבר נוסף שיכול לעזור לכם להרגיש בטוחים יותר הוא פיזור ההשקעה. השקעה בסכומים לא גדולים במגוון רחב של מניות, אג״חים ומדדים תאפשר לכם להפוך את הסיכון לסיכוי והכי חשוב – לישון טוב בלילה.