החלטתם לקנות S&P 500? עכשיו נשאר לבחור קרן סל

הנה כמה פרמטרים חשובים שכדאי שתכירו (ויש גם טבלה)

אייקון שעון 2 דק׳ קריאה

לפני הכל, שני דברים חשובים: ראשית כל הכבוד על ההחלטה, ושנית – אנחנו לא יועצים ולא ממליצים. אנחנו כן רוצים להמשיך במשימה שלנו: להביא בפניכם את כל הידע הרלוונטי על מנת שתוכלו לקבל עוד ועוד החלטות טובות ומאוזנות עבורכם.

שנתחיל? לפני שנגיע לטבלה שהכנו עבורכם, בואו נכיר כמה מונחים חשובים:

  1. היקף נכסים מנוהלים ( (Assets Under Management- AUM: קרנות סל עם AUM גבוה יותר הן יותר נזילות (ניתן לקנות ולמכור ללא בעיה וכמעט באותו מחיר) ונהנות מפופולריות רבה בקרב משקיעים ומשקיעות. כל קרנות הסל שבחרנו לשים בטבלה מטה, צברו לפחות מיליארד דולר בנכסים מנוהלים.
  2. דמי ניהול: דמי הניהול הם הסכום שעולה למנפיק לעקוב אחרי המדד, זה יורד מהתשואה של תעודת הסל, כך ששמירה על יחס ההוצאות נמוך ככל האפשר יכולה לעזור לקרנות סל של S&P 500 לעקוב מקרוב אחר מדד הייחוס שלהן. כל קרנות סל S&P 500 בטבלה מטה, הן עם דמי ניהול של 0.2% או פחות.
  3. טעות מעקב: תפקיד קרנות הסל הוא לעקוב אחרי המדד באופן הכי מדויק שניתן. אבל אין 100% דיוק, ולכן בוחנים מה טעות המעקב של כל תעודה. טעות המעקב משתנה ברמה היומית, אבל הקרנות ששמנו בטבלה שמרו על עקיבה סבירה לאורך זמן.
  4. סגנון ניהול: כל קרנות הסל ברשימה זו משכפלות את האחזקות המדויקות של מדד S&P 500 באופן פסיבי וללא כל שיקול דעת. לא נכללו קרנות סל בניהול פעיל המשתמשות במדד S&P 500 כנכס בסיס ומתוכו בוחרות חלק מהמניות (כמו למשל, קרנות סל ממונפות, קרנות שורט, מניות דיבידנד ועוד).

ואחרי שדיברנו על הפרמטרים ועל הטבלה, הנה היא לשימושכם:

בהצלחה!

החברים מבלינק.

האמור אינו ייעוץ השקעות בהתאם לחוק ייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות התשנ"ה-1995, ושבכל מקרה  לא מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.
השקעה בניירות ערך נתונה לשינויים ותנודות במחירים וכן כרוכה בסיכון אפשרי של אובדן כל או חלק מכספי ההשקעה, והכל בכפוף לגורמי סיכון. אין לראות במידע המפורט בפוסט  הצעה לרכישה ו/או ביצוע השקעה ו/או ביצוע פעולות בניירות ערך בהתאם להוראות חוק ניירות ערך התשכ"ח –1968 כאשר מחירים, ככל ונקובים, אינם מתייחסים להצעה ספציפית ומהווים דוגמה להמחשה בלבד.