שתיים שלוש, הקשב! מתלבטים מה לעשות עם מענק המילואים?

הכתבה הזו בול בשבילכם. הנה כמה דברים שמומלץ (וממש לא כדאי) לעשות עם מענק המילואים

אייקון שעון 3 דק׳ קריאה

אתם משרתי ומשרתות מילואים שצפויים לקבל בתקופה הקרובה מענקים כספיים? לפני כל והכי חשוב – רצינו להגיד לכם תודה. אנחנו יודעים שהכי מפתה לבזבז את הכסף, אבל אם עדיין לא החלטתם מה לעשות איתו, הנה הצעה אחרת: להשקיע אותו ולנסות להגדיל אותו.

בניגוד למה שכולם חושבים, השקעות זה לא עניין ששמור לעשירים בלבד, או לכאלה ששותים מוספי כלכלה, פיננסים ושווקים ליד ארוחת הבוקר. אפשר להשקיע גם אלפים בודדים של מענק. אז מה לעשות עם המענק, מה לא לעשות, והכי חשוב – למה? שתיים שלוש, הקשב:

נתחיל עם מה לא לעשות: הדבר היחיד שיותר גרוע מלבזבז את המענק, הוא לא לעשות איתו כלום.

כן כן, שמעתם נכון. כשאתם מחליטים לבזבז את המענק – לפחות רכשתם לעצמכם משהו שרציתם הרבה זמן, או התפנקתם בחופשה שאתם כל כך צריכים אחרי כל כך הרבה חודשי שירות. בעינינו, יש לזה ערך לא קטן. אבל אם החלטתם לא לבזבז את כספי המענק, הדבר הכי גרוע זה לתת לכסף לשכב בפק״ם, או בעו״ש רחמנא ליצלן, וכך יושב לו הכסף, מאבד מערכו, ואיך שרים אצלנו? איזו מן שלווה, ולא צוברים שום דבר.

אז מה כן?

להשקיע.

נכון. אתם בטח חושבים לעצמכם – ״זה לא מספיק כסף להשקעות״, או ״אני לא מבין כלום בשוק ההון״, אבל בדיוק בשביל זה הקמנו את בלינק. אפליקציית השקעות שמאפשרת לכל אחד ואחת לפתוח תיק השקעות תוך מספר דקות בלבד, בלי מינימום הפקדה, להתחיל להשקיע החל מ-1$ אחד, ובקיצור – מכל סכום ובכל סכום, עם 10 פעולות או 1,000 מניות חינם בחודש, כך שתוכלו לעשות את צעדיכם הראשונים בלי לשלם על זה ביוקר.

אם אתם עדיין חוששים, אז דעו שבהשקעה במניות או קרנות סל תוכלו להניח לכסף לצמוח עם השוק, ובעת שתזדקקו לו – תוכלו למשוך אותו ללא בעיה (לאחר הפחתת מס רווחי הון, כמובן).

אתם יודעים איך אומרים: הזמן הכי טוב להתחיל להשקיע הוא לפני 20 שנים. אבל אל תרגישו החמצה. הנה קיבלתם מענק ומהיום אתם יכולים להשקיע ובעוד 20 שנים, אתם תהיו אלה שיסתכלו עליהם ויגידו: ״אחח, איזה גאונים שהם התחילו לפני 20 שנה!״. כן, גם אם תתחילו בקטן – אתם נותנים לכסף שלכם מספיק זמן לגדול, ולהפוך להיות משמעותי.

בבלינק למשל, הורדנו את כל העמלות והעלויות הנוספות ככה שתוכלו להשקיע ולהתנסות בשוק ההון בלי לשלם ביוקר, או בכלל.

מקווים שעזרנו לכם ולכן לעשות קצת סדר באפשרויות העומדות בפניכם, ורגע לפני שאתם משתמשים בכספי המענק, לחשוב איך תוכלו למנף אותם ולהשקיע אותם כך שימשיכו לשרת אתכם. הבנתם? לשרת… לא חשוב.

אם יש לכם עוד שאלות –  אנחנו נשמח להתייצב ולענות על הכל.

שלכם,

החברים מבלינק.