חם… חם… מתחמם! מי הן החברות שעוסקות בפתרון ההתחממות הגלובלית?

בואו לקבל מושג ירוק על מניות וקרנות סל שעובדות בלשמור על הכדור

אייקון שעון 4 דק׳ קריאה

ימי הקיץ החמים כבר כאן, ואי אפשר שלא לחשוב על אבטיח קר בחוף הים, ועל ההתחממות הגלובלית.

מניות שמתמחות בפתרונות להתחממות הגלובלית וקרנות סל (ETF) המתמקדות בנושאים אלה, מהוות חלק בלתי נפרד מהמעבר לכלכלה ירוקה ובת קיימא. מעבר לסיבה הברורה מאליה; אהבה ודאגה לכדור שלנו, חברות בעלות אג׳נדה סביבתית הן חברות שנהנות מתדמית חיובית, אהדת צרכנים ומשקיעים ונוטות להצלחה רבה יותר בשל האימפקט החברתי שלהן. במאמר הקצר נתאר כאן כמה מקרנות הסל והחברות שמובילות חדשנות בתחומים כמו אנרגיה מתחדשת, אחסון אנרגיה, תחבורה ירוקה וטכנולוגיות לניהול פסולת.

 

קרנות סל (ETF) למניעת התחממות גלובלית

  1. iShares Global Clean Energy ETF (סימול: ICLN)

iShares Global Clean Energy ETF עוקבת אחרי מדד S&P Global Clean Energy Index, שמכיל חברות מובילות בתחום האנרגיה הנקייה ברחבי העולם.

הקרן כוללת מגוון רחב של חברות העוסקות באנרגיה סולארית, רוח, ואנרגיות מתחדשות אחרות. חלק מהחברות המובילות בקרן הן Enphase Energy, Vestas Wind Systems, ו-Ormat Technologies.

קרן זו מספקת חשיפה לחברות בינלאומיות בתחום האנרגיה הנקייה, עם פיזור רחב מבחינת סקטורים גיאוגרפיים וטכנולוגיים. היא מתאימה למשקיעים המעוניינים להשקיע באנרגיה מתחדשת בצורה מגוונת.

  1. Invesco Solar ETF (סימול: TAN)

Invesco Solar ETF עוקבת אחרי מדד MAC Global Solar Energy Index, שמתמקד בחברות העוסקות בייצור אנרגיה סולארית.

הקרן כוללת חברות מובילות בתחום האנרגיה הסולארית כמו First Solar, SolarEdge Technologies, ו-Enphase Energy. היא מתמקדת בחברות שעוסקות בפיתוח, ייצור ותחזוקה של טכנולוגיות סולאריות.

קרן זו מתאימה במיוחד למשקיעים המעוניינים להתמקד באנרגיה סולארית, והיא מציעה חשיפה לחברות הגדולות והמשפיעות ביותר בתחום זה.

  1. First Trust NASDAQ Clean Edge Green Energy Index Fund (סימול: QCLN)

First Trust NASDAQ Clean Edge Green Energy Index Fund עוקבת אחרי מדד NASDAQ Clean Edge Green Energy Index, שכולל חברות העוסקות בטכנולוגיות ירוקות ואנרגיה מתחדשת.

הקרן כוללת חברות מתחומים שונים של האנרגיה הירוקה, כולל אנרגיה סולארית, תחבורה חשמלית, דלקים מתחדשים ואחסון אנרגיה. חלק מהחברות בקרן הן Tesla, NIO, ו-Enphase Energy.

קרן זו מספקת גיוון רחב יותר בתחומי האנרגיה הירוקה, כולל חברות טכנולוגיה ותעשייה הקשורות לאנרגיה מתחדשת. היא מתאימה למשקיעים המחפשים פיזור רחב בתוך תחום האנרגיה הירוקה.

 

מניות מובילות בתחום הפתרונות להתחממות הגלובלית

  1. NextEra Energy (סימול: NEE)

NextEra Energy היא אחת מחברות האנרגיה הגדולות והמובילות בארצות הברית, עם דגש על ייצור אנרגיה מתחדשת. החברה מפעילה תחנות כוח סולאריות ורוחניות, והיא מחזיקה בנכסים משמעותיים בתחום האנרגיה הירוקה.

NextEra Energy מתמחה בייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות כמו רוח ושמש. החברה שואפת להגדיל את יכולות הייצור שלה מאנרגיה נקייה ולצמצם את הפליטות הפחמניות שלה. בנוסף, NextEra עוסקת בפיתוח טכנולוגיות לאחסון אנרגיה, שיאפשרו שימוש יעיל יותר במקורות אנרגיה מתחדשת.

 

  1. Tesla (סימול: TSLA)

כולנו מכירים את טסלה בעיקר בזכות כלי הרכב החשמליים שלה, אבל צריך לזכור שהיא בסופו של דבר חברת טכנולוגיה ותחבורה ירוקה שפועלת גם בתחום האנרגיה הסולארית והאחסון האנרגטי.

Tesla מייצרת רכבים חשמליים עם דגש על טכנולוגיה מתקדמת וחווית משתמש גבוהה. בנוסף, החברה מייצרת מערכות לאנרגיה סולארית ופתרונות לאחסון אנרגיה, כמו Powerwall ו-Megapack, שמטרתם לאפשר שימוש ביתי ומסחרי באנרגיה סולארית בצורה יעילה וחסכונית.

 

  1. Enphase Energy (סימול: ENPH)

Enphase Energy מתמחה בפתרונות אנרגיה סולארית, במיוחד במערכות המרה ואחסון אנרגיה סולארית.

Enphase מפתחת ומייצרת מיקרוממירים, שהם רכיבים קריטיים למערכות אנרגיה סולארית. מיקרוממירים מאפשרים להמיר את האנרגיה הסולארית הנוצרת על ידי פאנלים סולאריים לחשמל שמשמש לצרכים ביתיים ותעשייתיים. בנוסף, Enphase מציעה פתרונות לאחסון אנרגיה המאפשרים ניצול מרבי של האנרגיה המיוצרת.

 

  1. Brookfield Renewable Partners (סימול: BEP)

Brookfield Renewable Partners היא חברה שמתמחה בנכסי אנרגיה מתחדשת, והיא אחת מהמפעילות הגדולות בעולם בתחום זה.

Brookfield Renewable Partners משקיעה ומנהלת פורטפוליו רחב של נכסי אנרגיה מתחדשת הכוללים תחנות כוח הידרו-אלקטריות, של רוח וסולאריות. החברה פועלת ברחבי העולם ומספקת פתרונות אנרגיה ירוקה למגוון צרכים תעשייתיים ומסחריים.

 

אז עכשיו כשאתם יודעים את כל זה, תשקלו ברצינות השקעה בקרן סל או מניה שממש תורמת לשמירה על הכדור המופלא שלנו.

ככה גם נוכל להמשיך ליהנות מאבטיח קר בחוף הים, וממש בזמן שאנחנו שוכבים שם על החוף – הכסף שלנו ימשיך לעבוד בשבילנו.

שלכם,

החברים בבלינק.

 

האמור אינו ייעוץ השקעות בהתאם לחוק ייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות התשנ"ה-1995, ושבכל מקרה לא מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.

השקעה בניירות ערך נתונה לשינויים ותנודות במחירים וכן כרוכה בסיכון אפשרי של אובדן כל או חלק מכספי ההשקעה, והכל בכפוף לגורמי סיכון

אין לראות במידע המפורט בפוסט  הצעה לרכישה ו/או ביצוע השקעה ו/או ביצוע פעולות בניירות ערך בהתאם להוראות חוק ניירות ערך התשכ"ח –1968 כאשר מחירים, ככל ונקובים, אינם מתייחסים להצעה ספציפית ומהווים דוגמה להמחשה בלבד.