השקעה ללא גבולות? את ההוראה הזאת אתם חייבים וחייבות להכיר

בואו נכיר: מהי הוראת לימיט (Limit)?

אייקון שעון 2 דק׳ קריאה

אנחנו מאוד אוהבים את שוק ההון, אבל כשאנחנו רוצים לפשט דברים אנחנו אוהבים לדבר על אופנה (ואוכל, אבל זה כבר במאמר הבא על הוראת Stop, ואנחנו לא רומזים כלום).

קרה לכם פעם שעברתם ליד חנות, וראיתם מעיל שאתם פשוט חייבים לקנות. אבל מה לעשות, יוקר המחייה והארנונה עולה, והמעיל, יקר מאוד. הוא עולה 800 ש״ח ואתם חושבים שלא שווה להשקיע בו יותר מ-500 ש״ח. מה עושים? מחכים לסוף עונה…

כדי להבין את הוראת לימיט, דמיינו שיכולתם להיכנס לחנות, ולהגיד למוכר שברגע שהמעיל יירד במחירו ל-500, המעיל הזה אוטומטית שלכם.

ככה זה עובד בדיוק בעולם המניות. נניח שאנחנו מעוניינים לקנות את מניית Nvidia (NVDA) אבל אנחנו חושבים שהמחיר שלה יקר (במועד כתיבת השורות האלה מחיר המניה הוא 891 דולר), אבל אנחנו מוכנים לקנות רק כשהמחיר ירד ל-850 דולר למניה. במקרה זה נזין 850 כמחיר הלימיט. המניה תירכש כשהמחיר ירד ל-850 דולר, אבל שימו לב – יש סיכוי שהמחיר ימשיך לעלות, וכך גם המניה לא תהיה שלנו (וגם לא המעיל).

מה שיפה בשוק ההון זה שאפשר גם למכור בלימיט. בעולם המניות מכירה בלימיט נקראת גם Take profit, במילים פשוטות זה אומר שאנחנו יכולים לקבוע באיזה מחיר נמכור וכמה רווח ניקח הביתה.

נניח שקנינו את מניית NVDA ב-890 דולר אבל אני רוצים למכור אותה ב-1,000 דולר למניה ולקחת את הכסף. במצב כזה נבחר בהוראת מכירה בלימיט, כשמחיר הלימיט הוא 1,000. גם כאן צריך להבין שאם המניה תרד או תעלה אבל לא תגיע ל-1,000, המניה לא תמכר ותישאר במניות שלנו.

זה הכל, נחמד לא?

בפעם הבאה שאתם משקיעים במניה, נסו לסחור בהוראות מתקדמות, לאמן ולגוון קצת את כישורי המסחר שלכם.

ואם תרצו, הכנו גם סרטון קצר שידריך אתכם לאורך כל הלימיט.

בהצלחה!

החברים מבלינק.